Wczoraj opublikowaliśmy tekst opisujący zaniedbania miasta w kwestii współpracy z PKP PLK przy przebudowie linii średnicowej. Opowiedzieliśmy też o sprawie na wspólnej konferencji prasowej z Miasto Jest Nasze oraz Stowarzyszeniem Wiatrak. Na reakcje mediów i miasta nie trzeba było długo czekać…

Media

Na konferencji prasowej pojawili się przedstawiciele m.in. Gazety Wyborczej, TVN, Radia Eska, RMF Maxxx oraz TVP.

Wyborcza Warszawa: “Tory na Pradze dzielą mieszkańców”

Jarosław Osowski w stołecznym wydaniu “Gazety Wyborczej” opisał zaniedbania miasta. Skontaktował się też z prezydentem Soszyńskim, od którego usłyszał zapewnienie, że “sprawa jest na finiszu” oraz potwierdził fakt braku odpowiedzi na pisma PKP PLK w rozmowie z prezesem spółki Ireneuszem Merchelem.

Więcej: Wyborcza Warszawa: Tory na Pradze dzielą mieszkańców. „Zróbcie wreszcie tunel pod Dworcem Wschodnim”

TVN Warszawa: “Aktywiści apelują o budowę tunelu pod torami”

Portal TVN Warszawa opublikował tekst w podobnym tonie, choć zamiast prezydenta Soszyńskiego cytuje rzeczniczkę ratusza Karolinę Gałecką, która powiedziała, że “miasto już od dłuższego czasu przygotowuje się do tej inwestycji. – Ale najpierw musimy zabezpieczyć środki na ten cel i dopiero wtedy będziemy mogli podpisać porozumienie z PKP i przekazać im środki. Ten pomysł nie został zarzucony, cały czas o nim pamiętamy i jesteśmy otwarci na takie rozwiązanie.”

Więcej: TVN Warszawa: Tunel pod torami przy Dworcu Wschodnim. Aktywiści: „PKP odbiło się od miasta jak od ściany”

Telewizyjny Kurier Warszawski: “6,5 kilometra bariery między dzielnicami”

Reporterzy TVP podkreślili, jak wielką barierą rozwojową dla Pragi są tory kolejowe, eksponując wypowiedź Tadeusza Rudzkiego ze Stowarzyszenia Wiatrak oraz Krzysztofa Daukszewicza z Porozumienia dla Pragi.

Więcej: Telewizyjny Kurier Warszawski, 26.11.2020

Transport Publiczny: “Warszawa nie chce koordynować inwestycji z PKP?”

Branżowy portal “Transport Publiczny” skupił się na kwestiach technicznych oraz potwierdził brak współpracy z miasta z PKP PLK.

Więcej: Transport Publiczny: Warszawa nie chce koordynować inwestycji z PKP?

Radio Eska: “Nie będzie połączenia Praga-Północ – Praga-Południe?”

Radio Eska opublikowało skróconą relację, skupiającą się na zaniedbaniach komunikacyjnych po stronie Ratusza.

Więcej: Radio Eska: Nie będzie połączenia Praga-Północ – Praga Południe? Nie ma porozumienia ws. torów

Miasto

Jako pierwsza zareagowała na naszą konferencję rzeczniczka Ratusza, Karolina Gałecka, informując na Twitterze, że miasto zadba o wpisanie ul. Tysiąclecia do Wieloletniej Prognozy Finansowej, co pozwoli na podpisanie umowy z PKP PLK. Trzymamy za słowo, będziemy monitorować co będzie dalej.

Swoją wypowiedź rzeczniczka Ratusza zakończyła słowami “trudno o komentarz, dlaczego niektórzy twierdzą, że miasto nie podjęło tematu”. 

Wydaje się nam, że 22 miesiące bez odpowiedzi na pisma PKP PLK może stanowić pewien trop, dlaczego tak się stało. Niestety nie doczekaliśmy się wyjaśnień dlaczego wiceprezydent Soszyński wraz z Biurem Mobilności i Transportu przez półtora roku ignorowali prośby PKP PLK o wspólne rozmowy, co doprowadziło do sytuacji, że inwestycja była realnie zagrożona.

Na potwierdzenie słów prezydenta Roberta Soszyńskiego oraz rzeczniczki Karoliny Gałeckiej, na stronie Ratusza ukazał się też artykuł na temat ul. Tysiąclecia. Wynika z niego, że wystąpienie o wpisanie budowy połączenia między dzielnicami do Wieloletniej Prognozy Finansowej nastąpi na pierwszej, grudniowej sesji Rady Miasta.

Więcej: Wystąpimy do Rady Warszawy o środki na projektowanie Trasy Tysiąclecia

Cieszymy się, że po ponad roku opóźnienia temat wreszcie ruszył z miejsca. Będziemy dalej przyglądać się sprawie, aby mieć pewność, że przygotowane projekty będą zgodne z oczekiwaniami lokalnej społeczności, a nie wygenerują nowych problemów. Presja ma sens!