#PraskieRewolucjeReklamowe to projekt zrealizowany przez stowarzyszenie Porozumienie dla Pragi dzięki wsparciu M. st. Warszawy (Biuro Stołecznego Konserwatora Zabytków). Celem projektu była inwentaryzacja dawnych reklam na Pradze, a także dokonanie metamorfozy kilku lokali usługowych z poszanowaniem dla zasad estetyki, przepisów prawa i lokalnego dziedzictwa.

Takie metamorfozy przeszły cztery zakłady – dwa warsztaty rowerowe (ulice Okrzei i Łomżyńska), pracownia ceramiczna (ulica Zachariasza) i sklep z grami planszowymi i nie tylko (al. Solidarności). Wszystkie cztery placówki wybrane do udziału w projekcie zyskały estetyczne szyldy świetlne, stanowiące z jednej strony źródło reklamy w nocy, a z drugiej uzupełnienie dotychczasowych działań poprawiających estetykę lokalu, jakie prowadzili najemcy. Reklamy świetlne przygotowała pracownia reklam „Ślusarnia Stalowa”.

Dodatkowo w ramach projektu powstał „Spacerownik po Pradze śladem dawnych reklam”. To publikacja, której wydawcą jest stowarzyszenie „Porozumienie dla Pragi”. Przewodnik przybliża historię szeroko pojętej reklamy na Pradze. Omawiane są w niej murale, szyldy, witryny i inne elementy reklamowe. Towarzyszy jej też część praktyczna dotycząca zasad reklamowania się w przestrzeni publicznej. Autorem publikacji jest Krzysztof Michalski. Publikacja dostępna jest w wersji papierowej, jako składana mapa (nakład ograniczony) oraz elektronicznej.

W ramach projektu odbyły się również spacery śladami dawnych praskich reklam, a także spotkanie szkoleniowe dla przedsiębiorców, w którym podpowiadaliśmy, jak warto się reklamować. Zinwentaryzowane zostały też najważniejsze reklamy i elementy reklamowe, które warto zachować (link).